Monday 10 October 2011

tugasan kedua=teaching unit

minggu nie dah minggu ke 5 yeaa... amat cepat.. pada kelas hari ini,saya telah diberi pendedahan tentang pembelajaran baru iaitu teaching unit.. yang merangkumi 50% markah untuk subjek ini.. waaaaa... jumlah yang amat besar... huhuhuu... insyaAllah.. nothing impossible=))

Teaching unit???? dalam bahasa melayunya ialah unit pengajaran... apa yang anda paham... meh saya cite apa tujuan yeaa... tujuan teaching unit ini ialah sebagai rujukan guru atau perancangan awal yang merupakan sinopsis yang ingin dicapai oleh guru dalam pengajaran.

terdapat 7 komponen dalam teaching unit.. tapi dalam kelas td,kami hanya sempat menfokuskan kepada 3 komponen terawal sahaja.. iaitu pendahuluan,pengetahuan sedia ada pelajar dan analisis isi kandungan pelajaran..

Komponen 1 : Tajuk dan tujuan unit.
Komponen 2 : Pengetahuan sedia ada pelajar.
Komponen 3 : Analisis isi kandungan pelajar.
Komponen 4 : Bahan bantu mengajar dan pelajar.
Komponen 5 : Kaedah dan aktiviti P&P.
Komponen 6 : Pelan penaksiran.
Komponen 7 : Rancangan pengajaran harian.

kami telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil dalam melaksanakan tugasan kedua ini... saya telah mendapat ahli kumpulan baru... bukan lagi kumpulan missworldphysics yeaa.. missworldphysics dah selesai dah dengan tugasan pertamanya...hehe.. kami telah mendapat tajuk prinsip archimedes dan prinsip bernoulli.. 

to my new group~selamat bergrouping membuat asignment baru,Teaching Unit=)))

bersambung ~~~

No comments:

Post a Comment